Zapalovací svíčky používané v motorech na LPG podléhají vyššímu opotřebení než je tomu u benzínových motorů. Proto je nutné vyměňovat tyto svíčky v kratším intervalu než při provozu na benzín.
Směs LPG vyžaduje pro ionizaci směsi a tím umožnění přeskoku jiskry vyšší zapalovací napětí než benzín.
Přeskokové napětí při pohonu na benzín 14kV
Přeskokové napětí při pohonu na LPG 16kV - 18kV
Při provozu na LPG vznikají ve spalovacím prostoru vyšší pracovní teploty. Vyšší zapalovací napětí a vyšší pracovní teplota ve spalovacím prostoru vedou k rychlejšímu opotřebení elektrod.
Dochází také k poměrně výraznému opoždění okamžiku zážehu směsi, což má za následek výrazné snížení výkonu motoru.
Potřeba vyššího zapalovacího napětí je řešena počtem vnějších elektrod svíčky, pouzitými materiály a menší vzdáleností elektrod oproti ekvivalentům svíček na benzín.
Použitím kvalitnějších svíček při provozu motoru na LPG výrazně chráníte vysokonapěťové části zapalovací soustavy např.: zapalovací cívky, zapalovací kabely, zapalovací moduly.
Použitím kvalitnějších svíček předejdete často zbytečnému a nepříjemnému "cukání" zejména v nizkých otáčkách motoru při akceleraci.
Drtivá většina zákazníků totiž nemá ponětí o nutnosti bezvadného stavu celé zapalovací soustavy pro bezproblémový chod motoru na LPG. Tito zákazníci poté uplatňují závady spojené s výpadky zapalování jako reklamaci LPG zástavby s tvrzením, že "Na benzín to nedělá, ale na plyn ano". Auto se opravdu velmi často takto chová, protože přepnutím na původní benzínové palivo dojde okamžitě k poklesu přeskokového napětí a tím většinou výpadky ("cukání") zmizí. Tato závada však nemá nic společného s nesprávnou funkcí LPG zástavby.